Kwestie van dagen - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Irene Linde - WaarBenJij.nu Kwestie van dagen - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Irene Linde - WaarBenJij.nu

Kwestie van dagen

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

20 Mei 2010 | Noorwegen, Oslo

Het is nog maar even. Nog maar even en ik ben alweer thuis. Vandaag om precies te zijn nog 44 dagen in Noorwegen en 47 dagen voordat ik in Nederland ben. Het ergste is nog dat er nog zoveel dingen zijn die ik wil doen voordat ik wegga. Tijd te kort.

Het is alweer een poos geleden dat ik heb geschreven en ik weet niet meer alles maar..

29 april was mijn mama hier jarig en ze had totaal geen wensen voor haar verjaardag, dus ben ik creatief aan de slag gegaan en heb een soort van foto-album van augustus tot april gemaakt voor haar, met elke maand wat foto's en verhaal. Dag erna had ik helaas scheikunde tentamen, waarvoor ik gister een mooie 5 voor terug heb gekregen, rest had een 2. Yeah Me!! =P

Toen was het nog maar een dagen. Wat was een paar dagen?
Dat mijn ouders en broer op bezoek kwamen. Woensdag kwam mijn moeder met het vliegtuig aan, laat op de avond. Donderdagochtend was ik samen met mijn moeder thuis. Tot uurtje of 2 toen ging ik naar school, want daar zou papa en Gerard komen. Op school hebben ze wel 2 keer het noorse 'lang zal ze leven' gezongen, en van hanne heb ik een heel cool boek gekregen met allemaal noorse feitjes e.d.

Toen naar buiten gerend omdat ik wist dat er snel een bmw r850r in de buurt zou verschijnen. Zag ik ze eindelijk ik zwaaien, wat denk je? Rijden ze me voorbij... Whaaat? Ja ze zagen me niet , aargh kearls.. =P
Nou ze hebben het uiteindelijk toch gevonden, ze hebben Hanne en mijn mentor ontmoet, short tour door de school en toen naar huis.

Alles laten zien natuurlijk, natuurlijk veel vertelt, met een avondmaal wat ik typisch noors vond kreeg ik na die tijd nog keer het noorse langzal ze leven te horen en het nederlandse. Hier lopen ze dan altijd met noorse vlaggetjes zwaaien en Astrid had speciaal nu een vlag gemaakt met op de ene kant de noorse vlag en de andere kant de nederlandse vlag. Heel lief!

Toen kwamen al de cadeautjes te voorschijn =O ik kreeg een deja-vu naar kerst en een paniekaanval, want nog meer dingen om straks weer mee naar huis te slepen. Help!
Aan mijn gastgezien had ik gevraagd om noorse dingetjes, en heb ook echt noorse dingetjes gekregen helemaal blij! Toen kreeg ik cadeau's die ik had verwacht van mama en Willem en papa en Gerard, maar ook nog cadeau's en kaarten van het thuisfront :D. Echt super bedankt allemaal!!

Vrijdag gingen we met de witte bus, verder genoemd als 'de Tank', op pad. Eerst naar Eidsvoll waar de geschiedenis van Noorwegen ligt, en ik was dr zelf ook nog nooit geweest dus dat kwam goed uit, daarna nog gewandeld in de bos. Tot mijn grote schrik van mijn broer lag er nog sneeuw. Mwauhaha! 's Avonds gingen mijn vader en ik 'klein' motortochtje doen. Tjsah Noorwegen kent wegen die je gewoon domweg moet volgen omdat je nou eenmaal geen mogelijkheid hebt om links of rechts af te slaan, zo kwam het dat we bij in Gjøvik waren beland, wat lang lang noord ligt.

Volgende dag Oslo onveilig gemaakt, geprobeerd zoveel mogelijk te laten zien. Was ik alweer in het vigelandspark, serieus dat ding wil ik de volgende 5 jaar niet meer zien!
( of ongeveer 5 jaar)'s avonds waren we dood allemaal zere voeten pff.. veel gesjouwd.
Zondag kwam mijn contactpersoon op bezoek, hebben we heerlijk een noorse lunsj genuttigd spekkemat =D. got to love it. Rond uurtje of 5-6 hebben we mama naar het vliegveld gebracht, met een ekstra reistas van 13 kg. Guess what? 13 kg met mijn spul.
Maandagochtend gedag gezegd tegen mijn papa en Graads, terwijl het met bakken uit de lucht viel.

Donderdag had ik wat vrienden over de vloer voor mijn verjaardag, erg gezellig. Drank gekregen =P

Maandag was het 17 mei, de national dag, veel klederdracht, veel wafels, worstjes en ijs eten. en gezellig.=D
De noorse vlag betekent hier veel, want we hij mag niet de grond aanraken en moet voor 9 uur worden binnengehaald. Dat wordt hier strict aangehouden want we waren opbezoek bij vrienden, Karl ging tien voor 9 terug om de vlag binnen te halen.

Deze week heb ik naar mijn oude werk gebeld of ze me misschien nog terug wouden, en er is misschien een kleine kans.(Peter=awesome) Toch wil ik vragen als mensen nog iets weten om vakantiewerk let me know!!

Voor de rest is er ook iets minder gebeurd wat mijn klas beetje bezighoudt, 2 klasgenoten/vrienden zijn betrokken geweest bij een auto-ongeluk nadat ze zijn wezen rijden met alcohol op. 1 dr van ligt nog steeds in het ziekenhuis en komt niet meer terug naar school tot de herfst. We mogen nog niet op bezoek, hij zit onder hele zware pijnstillers en alles. Niet leuk dus.

Take care x


  • 20 Mei 2010 - 13:23

    Peter:

    Waarom heb jij niet traditionele Noorse kleding??
    Das toch cool >_<

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Irene

Actief sinds 10 Juli 2009
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 30677

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2012 - 07 Augustus 2012

Country I visit before

12 Augustus 2009 - 06 Juli 2010

Year of Norway

Landen bezocht: