Laatste loodjes wegen het zwaarst - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Irene Linde - WaarBenJij.nu Laatste loodjes wegen het zwaarst - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Irene Linde - WaarBenJij.nu

Laatste loodjes wegen het zwaarst

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

09 Juni 2010 | Noorwegen, Oslo

Misschien, weet het nog niet zo.
Heb aan de ene kant heel veel zin om terug te gaan. Weerzien van familie en vrienden, goedkoper, kroketten, etc.
Maar aan de andere kant moet ik ook veel gaan missen, mijn familie hier, vrienden, eigengemaakte 'syltetøy', alle verse kruiden, de ruimte om mij heen, etc.

Het komt nu sneller en sneller dichtbij dat ik deze fijne plek moet verlaten (voorlopig). Nu al genoeg gestress om hoe ik alles mee terug gaan krijgen. Daarbij wil ik nog dingen meenemen die ik nog moet kopen, maar dat geldt vooral soort snoep en andere etenswaren.
Ook kamp ik met hetzelfde probleem met toen ik weg ging uit Nederland, op het laatst zijn dr nog veelste veel dingen die je wilt doen, mensen die je voor de laatste keer wilt zien. Ik ben al veel afspraken voor de laatste weken.

De afgelopen weken heb ik eigenlijk qua school helemaal niks gedaan! Verjaardagen van mijn vriendinnen gevierd, echt iedereen is rond mei/juni jarig =S. Erg gezellig, noorse partytrip gehad, want als je uit wil moet je bob kennen of iemand die je midden in de nacht wilt ophalen die daarvoor minstens 20 min moet rijden. Daarbij komt duur, echt dat zal k niet misschien, straks onbekommerd op mijn fietsje naar de stad wanneer ik wil en wanneer ik wil weer terug, deilig.

Afgelopen maandag kregen we te horen in welk mondeling eksamen we opkwamen. 12e mei kregen we te horen in welk schriftelijke eksamen we opkwamen, toen had ik het geluk dat ik niet op kwam. Samen met mij en 4 andere kwamen we niet op , wij wisten dus haast zeker dat we zouden opkomen in mondelingen die we deze maandag te horen kregen.Even snelle uitleg, niet iedereen maakt alle eksamens, staat geeft niet genoeg geld hieraan uit, dus 3e jaar komen in 4 vakken op en 2e jaars 1 (haast nooit 2). Ik kon opkomen in Scheikunde, Biologie, Wiskunde, Sociologie en Duits. Ja ik kon opkomen in een mondeling scheikunde :S. Ik zat daar dus ook dik in de stress in de aula, die ander 4 kwamen op in een vak wat ik niet had. Toen vertelde dat mevrouwtje heel droog dat dat alles was. Dus.. woehoe lang leve de uitwisselingsstudent. Dacht ik. Stond ik mijn boeken in te leveren, komt mijn scheikunde leraar op mij af. Hij heel blij en? in wat kom je op. ik heel blij GEEN!! Hij zo jou naam staat op mijn lijst, nog steeds breed glimjuichend. Ik had spontaan hartaanval, astma, kortademigheid, en hyperventilatie. Waren 2 lijsten, 1 met mijn naam erop dat ik scheikunde mondeling zou hebben en 1 waar ik niet op voorkwam. Hij liet mij kiezen omdat de lijst die de school had voorgelezen mijn naam niet op voorkwam. Dat was niet moeilijk NO Friggin Way..!!!! dus ik zit de rest van de dagen verder te chillen, moet nog wel naar school maar wat doe je in een les als je de boeken al hebt moet (lees goed: moet!) inleveren, Inderdaad niks.

Geniet beetje van de zon en zonlicht, we hebben ruim 2 uur langer licht dan in Nederland tis chill.
Zaterdag geven mijn ouders een zomerfeest, en het zijn de Nannestad-dagen, wat inhoudt veel dingen te doen, woensdag nog een zomerfeest maar dan in Oslo, en komt Janneke op bezoek. Veel zin in, nog naar The Baseballs, bbq met YFU, kontactpersoon opzoeken en natuurlijk stressen om hoe ik alles mee ga krijgen. en dan 2 juli opweg naar Berlijn en 6 juli naar Amersfoort naar het piet mondriaan plein.

take care x

  • 09 Juni 2010 - 21:59

    Peter:

    "Echt iedereen is rond mei/juni jarig =S" Hoe zou dat toch komen >_< ik zeg het wordt kouder :D
    En eum... eksamen?? kontactpersoon??
    Hier gebruiken we de C i.p.v de K weet je nog :D

  • 10 Juni 2010 - 07:45

    Peter:

    Oke, jij hebt gelijk. dan is het nog warm :)
    en die k bij eksamen klopte ook niet, maar het klonk zo leuk >_

  • 23 Juni 2010 - 14:05

    Ann:

    KIIIPPPP!
    Welke dag kom je nou precies aan in nederalnd? 6 of 7 juli..
    Anne en ik weten 't beide niet meer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Irene

Actief sinds 10 Juli 2009
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 30702

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2012 - 07 Augustus 2012

Country I visit before

12 Augustus 2009 - 06 Juli 2010

Year of Norway

Landen bezocht: