Walking away... - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Irene Linde - WaarBenJij.nu Walking away... - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Irene Linde - WaarBenJij.nu

Walking away...

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

29 Juni 2010 | Noorwegen, Oslo

Vandaag, over een week, rond deze tijd, zit ik een bus richting amersfoort.

Nu, ben ik bezig met dingen aant het inpakken, wassen, schoonmaken, afscheid nemen, etc. Het is te beste omschrijven als stress met een verdrietige ondertoon.
Met alles denk ik, laatste keer.. in de bus naar oslo, in oslo zelf, naar Jessheim, op school, ik hou niet zo van het laatste keren heb ik ontdekt.

Wat heb ik de laatste weken nog uitgevoerd, let's see. We hebben feest van mijn ouders gehad met lekker eten en 26 personen, erg gezellig, sommige kende ik al maar ook heel veel nieuwe gezichten voor mij. Woensdag was ik met Janneke op stap in Oslo, die was hier op 'vakantie'. We hadden besloten om naar Holmenkollen te gaan, was ik zelf ook nog niet geweest, alleen voorbij gereden. dus hup wij d'r heen. Sjouw je dat hele eind omhoog en toen konden we haast niks zien om dat ze dr aant bouwen waren. Toen maar weer naar beneden. Het was erg mooie warme dag. Vrijdag hadden we schoolafsluiting, eerst klassikaal en daarna met 1e en 2e klassen, toen kregen we de rapporten uitgedeeld, behalve mijn klas en de parallelklas =S, we weten nog steeds niet waarom maar ze zeggen nu dat we die in de post krijgen dus. 's Avonds was de bedoeling dat ik naar concert ging samen met Hanne als soort afsluiting van het jaar alvast, met ons tweetjes. Keek ik heel toevallig op de site van podia zie ik 1 keer dat het verplaatst is naar 2 okt. zonder enige reden ofzo. Zie ik eruit of ik hier ben in oktober.?? Nouja, waarschijnlijk omdat het op een zaterdag valt kom ik dan al een weekendje terug.

Dat weekend was ik lekker alleen thuis, zaterdag zou ik en Hans Jørgen naar festival gaan maar toen viel het met bakken uit de lucht daar hadden we niet zoveel zin in, zondag laatste ontmoeting met YFU. en met veel studenten die niet in Europa wonen en dus niet naar het YES in Berlijn gaan. Dus afscheid moeten nemen.
Die week heb ik ook afscheid genomen van mijn omaatje hier, lief menske zoals oma's horen te zijn zeg maar.

Zondag had ik afscheidsbbq, erg gezellig. Had niet zoveel mensen uitgenodigd alleen de mensen waar ik veel mee omging helaas konden daarvan 2 niet komen maar die zie ik morgen /vrijdag. Erg gezellig, en toen hebben ze besloten om met z'n allen vrijdag naar het vliegveld te komen. (Fijn zo'n vliegveld naast de deur) Dus het was eigenlijk niet echt afscheid afscheid omdat ik ze dus vrijdag nog weer zie. Meeste werken daar ook dus ze kunnen met volgen tot aan de gate =). Met afscheid kom je dr pas achter aan wie je veel waarde hecht en wie dat ook aan jou doet.

Ik heb echt een paar fijne vrienden bijgekregen, ik heb mezelf leren kennen. Ik ben gewend geraakt aan de manier van doen en laten hier. Ik heb een 2e thuis met een 2e familie. Ik zeg geen mama en papa maar ze zijn het wel een beetje voor mij gaan worden. Heb een hele nieuwe ervaring mogen opleven die onmogelijk is om te verklaren als je het zelf niet hebt beleefd. Ik hoop ook serieus dat jullie niet gaan vragen: ' Hoe was het?' en dan goede samenvatting verwachten, dat gaat niet.
Het wordt misschien moeilijk om eerste de balans terug te vinden, aangezien ik vol zit met wat ik hier heb meegemaakt en vrienden en plaatsen, wat jullie allemaal niks zegt. (nouja wel beetje als jullie mijn blog hebben gevolgt XD)

Vrijdag vlieg ik via Kopenhagen naar Berlijn, hopelijk op tijd om wedstrijd NL - Brazilie te zien. Dan 3 dagen YES, waar ik op dit moment eigenlijk niet zoveel zin in heb, en dan met de bus naar huis.
Familie en vrienden zijn 's avonds welkom så klart..

take care x

  • 29 Juni 2010 - 11:45

    Mams:

    Ja meid, dan is het toch ineens voorbij!!!
    Ik heb genoten van je foto's.
    En inderdaad als de mensen je blog hebben gevolgd dan weten ze het hoe je het hebt ervaren.
    Dag lief tot dinsdag

    Mamsxxxxxxxx

  • 29 Juni 2010 - 12:33

    Peter-frank:

    nu mijn naam :D

  • 29 Juni 2010 - 15:55

    Christy:

    Ik denk precies hetzelfde als jij...

    Tot vrijdag.. en zeker dat wij met z'n tweeën als een debiel Nederland gaan aanmoedigen met voetbal!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Irene

Actief sinds 10 Juli 2009
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 30696

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2012 - 07 Augustus 2012

Country I visit before

12 Augustus 2009 - 06 Juli 2010

Year of Norway

Landen bezocht: