2 weken verder - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Irene Linde - WaarBenJij.nu 2 weken verder - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Irene Linde - WaarBenJij.nu

2 weken verder

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

30 Augustus 2009 | Noorwegen, Oslo

Soo..
Time flies by..
Bedankt voor alle reacties op de vorige blog en op hyves e.d.
Op dit moment probeer ik nog steeds de foto's te uploaden maar ik ondervind wat problemen.

Mijn familie is echt heel leuk en aardig. Ze proberen met overal bij te betrekken en als ik wat nodig heb regelen ze het en ze helpen me met evt. schoolwerk.
Het huis is echt nice, heel veel ruimte om me heen uit elk raam zie ik bijna alleen maar graanvelden met hier en daar huisje wat verdwaald lijkt te zijn. Op het terrein zelf is een huis met 2 appartenmenten wat ze verhuren, aan het huis zitten ook nog 2 kleine appartementen vast, waarvan er op dit moment 1 te verhuurd is. het huis zelf heeft onder gehele huis een kelder wat iets wegheeft van een bunker. niet 1 grote ruimte maar allemaal gangetjes met weer kleinere ruimte's ben nog niet overal geweest, is me te donker. De zolder ben ik nog niet geweest, is ook over het gehele huis zeiden ze me. Het terrein bestaat voornamelijk uit gras, en velden voor de koeien. maar als je stukje loopt is er nog een stuk bos met een rivier'tje' wat er nog bij hoort. Ze hebben ook nog een huis wat ze gebruiken voor feesten. we hadden woensdag feest met de collega's van mijn gastmoeder en toen aten we daar (ook op het terrein), beetje overwelming allemaal dus.

School is wel even wat anders dan in Nederland. Je krijgt geen kluisje toegewezen, je moet je eigen slot meenemen en zo snel mogelijk een kluisje toe eigenen. en het zijn rare kluisjes in vreemde L vorm. zeer onhandig. daarintegen heb ik wel mijn eigen laptop van school, en het is doodnormaal om deze ook tijdens de les gewoon op je tafel te hebben staan. Gewoon doorgaan met msn'en en alles. Hand opsteken wordt niet zovaak gedaan, en al helemaal niet vragen of je even naar het toilet mag e.d. gewoon opstaan en uit de klas lopen XD, ook te laat komen is hier volgens mij niet echt een begrip. de regels zijn wel oke. Vrijdag is de verschrikkelijkste dag naar mijn mening. De hele dag heb je hezelfde vak. het rouleert om 5 vakken. Deze vrijdag heb ik gelukkig vrij dat is dan weer voordeel eens van de zoveel vrijdagen heb je vrij.

Noren zijn alleen wel mensen die vaak de kat uit de boom kijken, vooral in het zuiden van Noorwegen. Het is dus nog niet zo makkelijk om vrienden te maken. Ik zit in de klas waar mijn oudste gastzusje in zat. (ze vertrekt deze vrijdag naar Hong Kong) Door haar heb ik al soort van een vriendin, zij is ook nieuw op deze school. =D. Donderdag zijn we naar Tusenfryd geweest een pretpark ze had gratis kaarten en had me meegevraagd, was erg leuk.

Vandaag zijn we naar Oslo geweest, naar MorMor (oma). We hebben ook nog even in de stad gelopen. Tis zelfs voor op een zondag wanneer er niks te doen. Behoorlijk druk.
We hebben ons voorgedaan als nederlandse toeristen zodat we met een glazen lift van een hotel naar de 34ste verdieping mochten. Zodat ze me goed konden laten zien hoe Oslo er uit zag.

Ik ga nog een poging wagen tot het uploaden van de foto's van het huis. mocht het niet lukken kun je ze vinden op mijn hyves: www.vi-per.hyves.nl ik probeer ze dan alsnog zo snel mogelijk ook op deze site te krijgen;)
Ga nu verder met het schilderen van mijn commode(kast dinges) zal die foto's ook uploaden zsm (ben zelf al heel trots op de kast).
Daarna moet ik me nog even wagen aan mijn Scheikunde, het scheelt alle stof heb ik al gehad. Helaas weet de leraar het ook al dusj 3 maal raden wie elke x de beurt krijgt :(, juist ik.

Hat De!!

  • 31 Augustus 2009 - 19:11

    Kim:

    Heej Irene,

    wat een leuke verhalen zeg!
    Hoop dat je het nog naar je zin hebt daar en geniet ervan meid!

    liefs Kim

  • 31 Augustus 2009 - 21:49

    Nadia:

    Hee chick!

    Net even de fotootjes op je hyves bekeken; 't huis ziet er erg leuk uit, maar wel overdreven groot ;P Nou ja, mocht je ingesneeuwd raken, dan kun je je iig minstens drie dagen vermaken met verstoppertje ;)
    Die school klinkt wel een stuk beter dan de Grundel..maarrrr gelukkig is er nog scheikunde, om te voorkomen dat je school echt leuk gaat vinden :D

    Ik heb ondertussen nog gewoon vakantie, hehe XD Morgen even mn kamertje inrichten, volgende week begin ik pas...zal je via Skype ed. beetje op de hoogte houden ;)
    Blijf vooral schrijven en foto's maken & ENJOY!! Ik spreek je snel weer..

    Ciao bella!! Xx

  • 02 September 2009 - 13:17

    Janneke:

    Chick,

    ik zag net je foto's op hyves! Wat super vet zeg, het ziet er allemaal heel nice uit. Het huis is echt huuuuge. Gelukkig ben je uiteindelijk goed terecht gekomen;) In het begin is het allemaal natuurlijk wennen, de vrienden komen vanzelf wel. En natuurlijk heb je ons in het geweldige twente nog, als ik eindelijk internet thuis is ga ik meteen eventjes skype fixen en kunnen we lekker bellen, yeah.

    Ik zit nu echt iedere dag in de bibliotheek voor school, echt heel nasty. Omdat ik dus maar 6uur in de week les heb moet ik heel veel zelf doen and that sucks. Mijn leven speelt zich dus een beetje af in bieb. Leuk is anders, vooral als je engelse teksten moet lezen waar je niets van snapt.. Nouja dat komt ook allemaal goed.

    Nou meid, have lots of fun and enjoy! Het gaat daar vast en zeker goed komen.

    Tot horennsss,

    liefs, xx

  • 24 September 2009 - 18:28

    Thijmen, Diny En Jen:

    Hey Irene,

    Zie er goed uit daar in Noorwegen. Ook tof dat alles zo goed bevalt.
    Je hebt al een hoop kaartjes ontvangen zo te zien :). Ma wou er als eerste 1 sturen maar dat werd dus weer iets later....;). Nu hopen dat hij overkomt want ze had schijnbaar ook verstand van het aantal postzegels. In ieder geval veel plezier daar en we zien nog meer leuke foto's tegemoet.

    groetjes, Thijmen Diny en Jennifer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Irene

Actief sinds 10 Juli 2009
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 30745

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2012 - 07 Augustus 2012

Country I visit before

12 Augustus 2009 - 06 Juli 2010

Year of Norway

Landen bezocht: