Alweer een maand - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Irene Linde - WaarBenJij.nu Alweer een maand - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Irene Linde - WaarBenJij.nu

Alweer een maand

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

12 September 2009 | Noorwegen, Oslo

Op dit moment ben ik precies een maand alweer in Noorwegen, en vandaag precies 4 weken bij mijn gastgezin.

het foto-probleem is ondertussen voor de helft opgelost, ik kan foto's uploaden ik moet alleen mijn camera op een mindere kwaliteit instellen. Dat betekent dus dat ik telkens in de gaten moet houden of ik de foto's hier op wil plaatsen ja of nee.

Ik wil iedereen bedanken die al een kaartje heeft gestuurd=D, super leuk om post te ontvangen. stille hint: Nannestadvegen 230, N-2030 Nannestad, Noorwegen (pindakaas opsturen mag ook)

Ik ben zoals de meeste weten best dol op de natuur die Noorwegen te bieden heeft, maar ik ben dan ook weer niet zo'n natuurfanaat dat ik op het primitieve af wil gaan kamperen. Laten we nou net met onze biologie-klas 3 dagen de natuur ingaan. Opzich mooie kans om de mensen beter te leren kennen, en hun mij. Die kans heb ik dan ook naar mijn gevoel optimaal benut maar als ik dan erachter kom dat ik in een zogenaamde ' utedo' moet schijten, is wat minder. Voor degene die niet weten wat het is, sluit je ogen en waan jezelf in de tijd voor de riolering (voor deurningen is dat nog zo lang geleden, maar toch) voor de tijd van het gemak met je kranten op de wc zitten, ben je d'r? ok visualiseer dan nu het toilet!
Juist een houten huisje met een hartje in de deur, waar het gat in de grond de wc is.
wat een verschrikking, van schrik ging mijn kringsluitspier vanzelf al op slot, stel je nou eens voor dat zo'n vlieg nou net het verkeerde gat in vliegt...

je weet maar nooit!

voor de rest heb ik wel genoten van de natuur want we zijn naar een eiland hudøy geweest dat als je op de kaart kijkt aan de linkerkant van de Oslo Fjord ligt. Ook ben ik erachter gekomen dat de kans klein is dat ik studie Biologie ga doen heb ontdekt dat ik planten en insecten identificeren niet echt mijn ding is. voor even is het leuk maar omdat 24/7 doen ,, neej.
Muggen worden ook niet mijn favoriete dieren, ik ben 3 keer gestoken op mijn enkel, en die was binnekorste keren helemaal rood en opgezwollen. Kleine allergische reactie dus...

Ik begin nu iets meer te wennen aan de school tijden van 3 kwartier les, 5 min. pauze en alleen halfuur pauze om 12 uur. Vrijdag is 1 hetzelfde vak en laat dat gister nou net Scheikunde zijn. De leraar vertelde me dat dit het moeilijkste vak was op school. Ik zit in het 2e jaar maar volg scheikunde in het 3e jaar tevens het laatste jaar. Ik geloof dat hij de hele dag mij niets nieuws heeft verteld wat ik in de 4e ook al wel wist. Het enigste waar ik me petje voor af neem is dat ze hier niet zoiets kennen als de Binas.:O.

Gister heb ik voor het eerst gekookt, en daarom wil ik bij deze mijn vader en mijn moeder en mijn broer bedanken voor al die keren dat ze hebben gekookt voor mij, en alle andere mensen die dat ooit hebben gedaan. wat een verschrikking. ik dacht een simpel recept sla, opgebakken aardappeltjes en kip. pff.. je moet wel zorgen dat je alles op dezelfde tijd klaar hebt, het vergt nogal wat ruimtelijk inzicht. Toen het dan ook eindelijk op tafel stond was ik maar wat blij dat mijn gastouders het lekker vonden, oke het was niet zoals het thuis smaakt maar vind dat ik het prima heb gedaan voor zo'n eerste keer. Ook ben ik erachter gekomen hoe het moet voelen als kinderen zeuren dat ze het niet lusten of geen honger hebben. Ik ben op dit moment de enigste van de 3 kinderen die hier groente eet.

Vanavond ben ik voor het eerst alleen met ze, gelukkig eten we geen groente maar pizza. Zaterdagavond is hier ook wat meer feest voor ze, want dan is er frisdrank in huis, chips, koekjes, en snoep. Ik ben dus ook op rantsoen, geen koekjes doordeweeks=O, dacht eerst dat ik het niet zou overleven maar ben d'r nog steeds dusj. Al moet ik Astrid wel in bed stoppen en wachten tot ze slaapt, daar kom ik ook wel over heen.

x


  • 12 September 2009 - 14:21

    Trea:

    Hoi Irene
    Lekker he dat puur natuur daar in Noorwegen, 3 dagen zonder WC dat is toch wel een beetje afzien.
    Verder is zo'n praktijkles biologie natuurlijk best wel leuk, hoe gaat het met je Noors, kun je het al een beetje verstaan.
    Weet je hoe je trouwens ook de foto's kunt uploaden,moet je ze via picassa eerst in picassa-exports zetten en ze dan meteen wat kleiner maken dan kun je ze wel uploaden naar je pagina
    Groetjes Trea

  • 13 September 2009 - 19:40

    Joanne:

    hé super toch!
    Er gaat een wereld voor mij open. Eerst skype en nu dit!
    Wel grappig je hebt twee kaarten ontvangen met iets van een pauw! Ik vind het helemaal top met je te spreken

    Liefs mams

  • 26 September 2009 - 11:51

    Angie:

    Hee Irene!

    Jij kan natuurlijk wel snappen dat ik het niet kan laten hier even een reactie onder te zetten:P Want wat je vertelt over Deurningen is natuurlijk pure onzin dat snap je zelf natuurlijk ook:D Maar ik ben blij dat je het leuk hebt daar, is je gegund:D En wat betreft het koken, veel succes ermee, ik geniet nog lekker van het eten van mama, haha! Ik spreek je snel weer,

    geniet ervan daar!

    Liefs Angie xxx

  • 26 September 2009 - 12:08

    Waleta:

    hey truus

    overleef je t daar allemaal wel?
    ken je probleem met de wc had k op vakantie ook
    ideaal dat je niet hoeft door te trekken en stinken doet t sowieso wel :D
    verder mooi huis zeg
    nog veel succes en plezier

    greetz

  • 29 September 2009 - 18:58

    Fam Spoolder:

    Hoi Irene,
    Wij hebben jouw site bekeken erg leuk om te zien waar je woont en werkt.Nu hebben wij ook een idee waar je uithangt. De eerste 7 weken zitten er al weer op, gunst wat is het hier rustig. We missen jouw gekwebbel, dit gaat weer gebeuren in 2010, wat zul je dan een verhalen hebben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Irene

Actief sinds 10 Juli 2009
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 30749

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2012 - 07 Augustus 2012

Country I visit before

12 Augustus 2009 - 06 Juli 2010

Year of Norway

Landen bezocht: