Wist je dat.. - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Irene Linde - WaarBenJij.nu Wist je dat.. - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Irene Linde - WaarBenJij.nu

Wist je dat..

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

04 Oktober 2009 | Noorwegen, Oslo

Wistje dat...
- School elke dag om zelfde tijd begint en eindigt.
- Dat irene dat dus helemaal niet leuk vind want kan ik niet uitslapen.
- Mijn eerste cijfer een 4 was.
- Dat het omgerekend een 8 was, wat irene heel knap vind van d'r zelf.
- je 15 min. te laat mag komen in een les, later is straf.
- dat er mensen halfuur later binnenkomen en dat leraar nergens om vraagt of maalt.
- school de regels dus voor niets heeft bedacht.
- tijdens proefwerken, je gewoon naast mekaar zit met hetzelfde proefwerk.
- tijdens proefwerken de meeste gewoon muziek luisteren.
- tijdens gym je leert kaartlezen (=S)
- irene 8 km in 55 minuten gerend heeft
- dat dit de 6e tijd was.
- stokbrood wordt hier bovenin ingesneden.
- ik pas na 6 weken zalm heb gegeten.
- over het algemeen gezinnen hier alleen op zaterdag frisdrank en snoep/koekjes hebben.
- films in de bioscoop geen pauze hebben.
- dit ook geldt voor films van 3 uur zoals Lord of the rings.
- beddenlakens de opening in de zijkant hebben
- Irene dus elke keer nog oorlog heeft met haar beddengoed.
- de toetsenborden extra toetsen en alles ergens anders zit ondanks dat het een qwerty-toetsenbord is.
- je hier geen verlichting op je fiets hoeft te hebben.
- het is ook niet verplicht om reflectie te dragen.
- irene dat dus wel doet anders is ze bang dat ze dood gaat.
- een deel van de weg hier niet eens lantaarnpalen heeft.
- dat je op de weg fiets, waar mensen 80 mogen rijden.
- dat noren net zoals nederlanders 80 km/u voor 100 km/u aanzien.
- de weg markering soms gewoon ontbreekt, en alleen markering aan de zijkanten is.
- de paden in het bos ook gewoon door het moeras lopen.
- je daarom dus ook geen gewone schoenen moet dragen (vooral geen sneakers)
- dat irene dus ook bijna haar schoen was verloren.
- irene haast geen regels opgelegd heeft gekregen.
- de enigste regels zijn 1x per week koken, en je eigen kamer onderhouden.
- ik de meest opgeruimde persoon ben in het huishouden.
- dat mijn vader/moeder/broer nu waarschijnlijk achterover van de stoel afvallen.
- je niet mag zeuren over het eten, omdat je zelf mag kiezen wat je kookt.
- als je je sokken niet bij mekaar de was in doet je waarschijnlijk een gele en groene terug krijgt.
- je niet elke keer aan dezelfde kant uitstapt in de trein
- de stem van de trein je dat vriendelijk vertelt welke kant je moet uitstappen.
- er gister al kans was op sneeuw.
- er gelukkig nog geen sneeuw is gevallen.

• 04 Oktober 2009 - 15:25

Anne:

Hee Joh,

wat een verhaal, maar leuke wist je datjes!
    en dat toetsenbord valt nog reuze mee ! hij is wel vies hoor, bah..
    Wat heb je gedaan van het weekend? of weer druk met de studie.
    Kusjess:D

• 04 Oktober 2009 - 17:56

Peter:

idd, dat toetsenbord mag wel eens schoon worden gemaakt :D

• 06 Oktober 2009 - 11:57

Nadia:

Ola hottie!!

Leuk om weer van je te horen, en ook goed dat het op school lekker loopt. Bij het stukje van jou&je beddengoed kon ik me een levendige voorstelling maken, mwahah >;)

Hier gaat 't quite good, ben nu wel aardig gewend aan op kamers zitten en aan de VH. 't Is erg gezellig hier ;) Ben momenteel bezig met een project over leiderschap (vorige week een feest georganiseerd in het kader van leiding geven, was echt super!) en met een dans-&choreografieproject. Verder elke week 1 college v/e gastdocent, en een aantal trainingen, dus ze houden ons flink bezig ;)

Oh shhhit..moet er alweer vandoor, want mn volgende les begint ;) See you later chick, dan praten we verder!

Ciaooo xx

• 06 Oktober 2009 - 15:00

Joanne:

Hoi lieverd,
    Mooi verslag, ik moest wel lachen om bepaalde regels.
    Ja en inderdaad jij het opruimigste type in huis?? Haha!!
    Jij kunt met drie dingen in een ruimte nog troep maken.
    Liefs mams en een dikke knuffel